Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

PGNiG wspiera kampanię społeczną Policji

Data publikacji 23.06.2011

Społeczną kampanię informacyjną ostrzegającą przed oszustami posługującymi się tzw. metodą „Na wnuczka” zorganizowała Komenda Stołeczna Policji we współpracy ze Związkiem Banków Polskich. Do naszej akcji dołączyło Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A. Dzięki wsparciu PGNiG stołeczni policjanci otrzymają naklejki, plakaty i ulotki informacyjne.

Oszuści działający metodą „na wnuczka” na swoje ofiary wybierają starsze osoby. Kontaktują się z nimi telefonicznie i podszywają pod członka rodziny. Pod pozorem niepowtarzalnej okazji (np. promocja w sklepie, okazyjny zakup mieszkania lub auta), lub nagłego nieszczęścia (np. wypadek samochodowy, choroba), proszą o natychmiastową pomoc finansową.

Oszust prosi o przygotowanie gotówki do odbioru z domu lub wykonanie przelewu na konto bankowe albo nawet wspólne wyjście do oddziału banku, aby wypłacić pieniądze z konta. Bojąc się zdemaskowania oszust po odbiór pieniędzy zawsze podsyła "zaufaną osobę" mówiąc, że nie może przyjechać osobiście, ale za chwilę zjawi się jego znajomy.

Wierząc że pomaga komuś bliskiemu w potrzebie, starsza osoba traci swoje oszczędności.

Stołeczni policjanci we współpracy ze Związkiem Banków Polskich zorganizowali Społeczną Kampanię Informacyjną Przeciwdziałania Oszustwom Metodą "Na wnuczka".

Staramy się dotrzeć z przestrogą do jak największej liczby osób. Aby to osiągnąć szukamy wsparcia wśród wielu instytucji. Na naszą propozycję współpracy odpowiedziało Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A. Dzięki wsparciu PGNiG otrzymaliśmy 30 tysięcy naklejek z numerem telefonu alarmowego, 1700 plakatów oraz 25 tysięcy ulotek.

Materiały informacyjne będą rozdawane podczas spotkań z seniorami. Część przekazana została Kurii Warszawskiej i będzie kolportowana w warszawskich kościołach.

Wiecej informacji na temat kampanii znajdziesz TUTAJ.

mm/WWP KSP

Powrót na górę strony